Groeien door betekenisvol onderwijs 

Weten waaróm je leert, dat motiveert! Wij brengen kinderen zoveel mogelijk in contact met levensechte voorwerpen en situaties en halen de wereld naar binnen of gaan er zelf op uit. Gastlessen, excursies, de buurt in: dat maakt onderwijs boeiend en betekenisvol. We werken vanuit thema’s, die leerlingen in de onderbouw spelenderwijs ontdekken en die bovenbouwleerlingen zelf gaan onderzoeken. Dit ‘zelf doen’ zorgt voor veel betrokkenheid bij de lessen. 

Ontwikkelingsgericht onderwijs 

Wij geven ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO). Wij motiveren kinderen om in hun ontwikkeling steeds een stap verder te zetten en stimuleren hun brede ontwikkeling. Dit doen we in een rijke leeromgeving waarin we onderwijs betekenisvol maken en kinderen leren meedoen met zogenoemde sociaal-culturele praktijken.  

Sociaal-culturele praktijken zijn activiteiten die je terugziet in onze samenleving en waar bepaalde ‘regels’ aan verbonden zijn. Denk aan de activiteit winkelen. In een winkel is de regel dat je betaalt voor je aankopen. Door met anderen samen te spelen en te leren en door stimulans van hun leerkracht, ontdekken kinderen hoe zij deelnemen aan die activiteiten. Zo leren zij ‘de wereld’ dus steeds beter kennen.